Global Retail Marketing Lead

Solliciteer nu

Global Retail Marketing Lead

Bij in-lite Design B.V. zijn we op zoek naar een Global Retail Marketing Lead om ons team te komen versterken.
Full-time · in-lite global HQ - Gorinchem, Netherlands

Over de rol

Als Global Retail Marketing Lead ben je verantwoordelijk voor zowel de strategische ontwikkeling als de uitvoering van het retail marketingbeleid van In-lite in onze prioritaire markten. Je vertaalt de merkstrategie naar tastbare en consistente ervaringen, zowel op de winkelvloer als online, om de zichtbaarheid van ons premium merk te versterken bij dealers en partners. Jouw strategische en hands-on aanpak helpt bij de groei van onze belangrijkste markten (NL/BE/DE/Scandics/USA/Canada).

Je beschikt over een scherp inzicht in marktbehoeften en touchpoints, en weet deze optimaal in te zetten door middel van gerichte communicatie, inspiratie, evenementen en marketingacties. Het resultaat? Vergroten van loyaliteit en het winnen van marktaandeel. Je speelt een centrale rol in het fundament leggen waarop internationale teams, dealers en partners verder kunnen bouwen. Het uitbreiden van het team is een belangrijk doel op lange termijn.

Kern verantwoordelijkheden

  1. Strategie en Beleid

    • Ontwikkelen van een internationaal retail marketingbeleidsplan, met nadruk op Noord-Amerika en Europa.

    • Vertalen van commerciële doelstellingen naar concrete, jaarlijkse acties per markt.

    • Creëren van een gestructureerde, uniforme en meetbare aanpak die consistentie en impact waarborgt.

  2. Uitvoering en Coördinatie

    • Vertalen van internationale en strategische plannen naar de specifieke behoeften van de lokale markten.

    • Coördineren en begeleiden van retail marketingactiviteiten bij de belangrijkste dealers, met een focus op 72 dealers in Nederland.

    • Zorgen voor correcte implementatie van Visual Merchandising, displays en shop-in-shop concepten die consistent zijn met de merkstrategie.

  3. Structuur en Processen

    • Vaststellen van rollen, verantwoordelijkheden en werkprocessen voor interne en externe teams.

    • Coördineren van het selectieproces van dealers, met focus op locatie, omzetpotentie en merkpositionering.

    • Zorgen voor een consistente merkbeleving zowel online als offline.

  4. Creatieve Vertaling en Innovatie

    • Ontwikkelen en uitwerken van creatieve middelen, presentaties en retailmaterialen in lijn met de merkstrategie.

    • Opzetten van inspirerende presentaties en tools (zoals avondtuinvoorstellen, POS-materialen en leaflets).

    • Signaleren van trends en creatieve ideeën aandragen om de retailomgeving continu te vernieuwen.

  5. Kennisdeling en Training

    • Regelmatige updates verzorgen voor sales en marketing, inclusief nieuwe producten, tools en presentaties.

    • Ondersteunen en aansteken van shopverantwoordelijken per locatie.

    • Opzetten van een gestructureerd visibiliteitsprogramma, ondersteund door de in-lite Academy en online middelen.

  6. Avondtuin Coördinatie

    • Verantwoordelijk voor de planning, uitvoering en optimalisatie van de Nederlandse avondtuinen.

    • Coördineren van installaties, updates en doorontwikkeling van het concept.

    • Input leveren voor de strategische doorontwikkeling van avondtuinen 2.0, om de klantbeleving te verbeteren.

  7. Dealer Ondersteuning en Relatiebeheer

    • Fungeren als het eerste aanspreekpunt voor dealers bij vragen over retailpresentaties en marketingondersteuning.

    • Actief bijdragen aan het versterken van de commerciële positie van dealers door middel van inspirerende tools en begeleiding.

    • Zorgen dat dealers de in-lite merkbeleving optimaal kunnen doorvertalen naar hun klanten.

  8. Samenwerking en Rapportage

    • Rapporteren aan de Global Marketing Director.

    • Intensief samenwerken met het Global Marketing team, sales & R&D

  9. Monitoring en Optimalisatie

    • Opstellen van duidelijke KPI’s en rapportages voor prestatie-overzichten in de markten.

    • Monitoren van de retailomgeving en signaleren van kansen of verbeterpunten.

    • Jaarlijkse evaluatie van het beleid en bijsturing op basis van resultaten.

Over jou

  • Profiel

    • Strategisch denker met oog voor merkbeleving en design, die dit weet te vertalen naar concrete acties.

    • Ervaring in internationale retail marketing, visual merchandising of brand activation.

    • Organisatorisch sterk, met het vermogen om processen te structureren en te managen.

    • Sterk in project- en stakeholdermanagement op meerdere niveaus.

    • Affiniteit met premium merkpositionering en innovatie.

    • Proactief, zelfstandig, en verbindend in de samenwerking met diverse teams.

    • Sterk potentieel voor people management, met ambitie om de afdeling verder uit te breiden.

Wat bieden we jou?

  • Een sleutelrol binnen een internationale scale-up met groot innovatiepotentieel

  • Boven marktconform salaris en bonus (tot 1 maandsalaris per jaar)

  • 25 vakantiedagen met optie tot bijkopen van 5 dagen extra

  • Een opleidingsbudget per jaar

  • Een modern kantoor met prachtige showtuin

  • Een energieke, informele cultuur met ruimte voor initiatief

  • Regelmatig leuke teamactiviteiten voor medewerkers

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken als Global Retail Marketing Lead? Dan horen we graag van je!

Bij in-lite draait alles om beleving. Onze missie is om iedereen met een tuin te laten zien dat in-lite verlichting erin hoort. We willen dat iedereen weet dat een goed verlichte tuin een magische beleving is. Als de zon onder gaat komt met in-lite het groen tot leven, worden de plekken waar je eet en borrelt nog sfeervoller en begint de magie pas echt!
Onze website